vineri, 12 martie 2010

Început de primăvară banal...fără nimic notabil!


















Motto: "Primăvara începe cu tine!"...

1 martie. Soarele, un pic de căldură, mărţişoarele, flori multe şi mirosul de kürtőskalács - în traducere, colaci secuieşti - au umplut centru oraşului martir.
Se pare însă că natura refuză trezirea la viaţă. Ninge infernal în luna lui marte, încât de dimineaţă eram gata-gata să cobor bradul din pod şi să mă apuc de împodobit, s-o sun pe mama să bage la cuptor cozonacii şi cârnaţii de Crăciun. Se pare că mai avem de aşteptat până să punem cojoacele la naftalină! La ştiri o domniţă obosită şi încercănată, anunţă detaşată, zâmbind artificial, deja prea obişnuitul COD GALBEN. Aşa că în loc de astenia de primăvară, rămânem îngropaţi în nămeţi şi îngheţaţi, din păcate, unii şi în minte şi în suflet.

Martie, la fel ca februarie, e luna prielnică evanghelizărilor, sau mai bine spus, festivalelor bisericeşti. Care mai de care se dau de ceasul morţi pentru a pune pe afiş pe cei mai cotaţi
vorbitori de pe "piaţă". Şi e străbătută săraca ţărişoară de la est la vest şi de la nord la sud de predicatori grăbiţi să ducă vestea bună, din păcate uneori unor comunităţi de mult adormite, care la finalul săptămânii rămân cu găuri în buget şi top ten-uri: care a fost cel mai bun?! (nu-i peste tot aşa, sunt şi excepţii!). Mda, şi eu am luna aceasta aproape toate sâmbetele şi duminicile ocupate!

Primăvara asta, am vrut să cumpăr soţiei nişte ghiocei, dar sincer am ales zambilele, parcă prea erau rahitici săracii şi aşa din import estic, sărmanii vestitori ai primăverii! Sau poate nu am găsit eu ceva ghiocei de calitate! Cert e că s-a denaturat şi această sărbătorire a femeii şi a frumosului, prin cultivarea Kitsch-ului, repet, până şi la sărmanul ghiocel!

Cami, "tu eşti primăvara mea!"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu