vineri, 22 iunie 2012

Păreri la ceas răcoros de seară!

Am fost un picuț - un picuț, așa cum zice Ayan, ocupat zilele acestea încât nu am apucat să scriu nimic despre subiectele actuale din media noastră cea de toate zilele. Și, acum, în plină dezbatere despre gestul regretabil al domnului Bombonel, mă abțin de la orice comentariu. De ce? Pentru că indiferent de motivație, e o situație care nu trebuie arătată cu degetul! E vinovat omul, nimic de zis, nu am fost fanul lui niciodată, dar mi se pare totuși prea mult atitudinile sarcastice ale unora, bucuriile altora, zâmbetele și chicotelile opoziției...părerea mea!
Mi-am umplut, în schimb, mintea zilele acestea cu o radiografiere a Bisericii Primare: strategii, modalități de dezvoltare, principii de conducere versus Biserica Mileniului III. Și am ajuns și la o concluzie - suntem departe frate de ceea ce e în sensul biblic o Biserică! Avem de toate noi azi, dar numai ce trebuie nu! Suntem plini de strategii, sondaje peste sondaje, staff-uri și bord-uri de conducere, ședințe peste ședințe, programe de leadership, acces la comunicare non-stop, libertate, potențial uman și financiar, (nici una dintre acestea nefiind de condamnat sau în plus) și cu toate acestea batem pasul pe loc, ba mai mult sunt comunități care se luptă efectiv pentru supraviețuire, altele care au adormit de mult, iar altele care taie bilete la muzeele trecutului glorios. Am pierdut dependența de Duhul Sfânt! Aici era secretul Bisericii Primare. Forța care stătea în spatele succesului lor în condiții dramatice a fost călăuzirea și suportul Duhului. Prigoană din partea iudeilor și romanilor, nici un aliat, probleme interne - nemulțumiri, certuri pe ajutoare, minciuni și grandomanii, conflicte teologice - luptă permanentă și totuși Biserica merge biruitoare înainte. 
P.S. 
Subiectul rămâne deschis - ce credeți voi că lipsește Bisericii mileniului III? Ce anume trebuie reparat ca să arătăm asemenea Bisericii de succes prezentată în cartea Faptele Apostolilor?

7 comentarii:

  1. Iar eu ma bag :) dar cred ca e voie :)
    Parerea mea este ca noi romanii STIM TOT.Si din cauza ca stim tot, de ce ar mai trebui sa invatam ceva???Pe unde mergi , romanul are pareri in legatura cu tot si ar fii bine daca nu te-ai pune sa discuti cu el sau mai rau, sa te contrazici cu el.De asta ma lovesc eu des.Dar principala nevoie in Biserica este Duhul Sfint si bineinteles innoirea mintii.Adica lasam prea multe ginduri nepotrivite sa ne intre in minte, ne formam idei proprii, de aici vin si sentimente de tot felul despre care credem ca sint de la Domnul.Studierea Bibliei,rugaciunea sint de baza.Cum putem lasa doar ginduri bune in inima? Prin studierea Bibliei si bineinteles intelegerea ei!Imi place o vorba spusa de Joyce Meyer: " Gindeste te la ce te gindesti".Cred ca aici incepe tot.

    RăspundețiȘtergere
  2. Biserica nu mai pune accentul pe misiune,iar cei care vor sa predice evanghelia in afara bisericii(misionari ce o fac in alte tari sau spatii publice) de cele mai multe ori sunt lasati singuri sau chiar dispretuiti si condamnati.

    RăspundețiȘtergere
  3. Biserica nu mai este, biserica nu mai face, biserica nu (mai) are... Dar cine e biserica? Cred ca insinuam prea mult ca biserica este asa din cauza (si numai din cauza!) pastorilor... Sa fie oare asa? Intreb si eu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Da Doru interesantă provocarea ta...eu susțin cu tărie că NOI, membrii Bisericii, suntem cei vinovați - pentru că într-adevăr greșeala cea mai frecventă să ne raportăm la Biserică ca și la o instituție și să uităm noi, creștinii, suntem defapt Biserica. Când Biserica e doar o Instituție pentru noi, e clar atunci că pastorul e de vină pentru toate...fals însă, și el, dar nu numai el!

    RăspundețiȘtergere
  5. Frăţică, eu ştiu ce susţii tu, pentru că te cunosc. Dar alţii nu, şi se trezesc că "ei ştiu mai bine" ce gândim, spunem sau facem noi. S-auzim (numai!) de bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesant articol, mai ales pentru ca tocmai astazi vorbeam cu sotul meu despre cresterea bisericii moderne in comparatie cu cresterea bisericii primare. Astazi: "strategii, modalități de dezvoltare, principii de conducere" , atunci: Duhul adauga mii de suflete la Biserica. Am ajuns la colcluzia ca este periculos pentru o biserica sa valorifice Evanghelismul mai mult decat edificarea si invatarea sufletelor celor care sant in biserica. Evanghelismul eficient este "1-0-1". Invata-i pe membrii bisericii Evanghelia si cuvantul lui Dumnezeu, asigura-te ca sora Maria nu se duce la vecina sa ii predice o evanghelie pe care nu o cunoaste. Daca sora Maria stie ce vorbeste pentru ca e invatata in biserica, ii marturiseste vecinei, atunci biserica creste intr-un mod sanatos.Ce ne lipseste? De- acord cu primul comentator:Invatatura.

    RăspundețiȘtergere
  7. Perfect de acord doamnă Anonim ( dacă aș ști și cu cine vorbesc ar fi mai interesantă și personală discuția) ne lipsește mintea luminată de Evanghelie. Preferăm să ducem după noi lucruri și idei fără să gândim și să studiem. Biserica Primară era pregătită biblic pentru mărturisirea Evangheliei...noi se pare că am pierdut și acest mare lucru - învățăturile noastre, cele mai multe, sunt după ureche!

    RăspundețiȘtergere