sâmbătă, 4 septembrie 2010

MEMORIA...care nu se vrea RĂSCUMPĂRATĂ!


Interesant modul în care Dumnezeu a ales să funcţioneze memoria umană - lucruri pe care nu vrem să le uităm se uită şi lucruri care am vrea să dispară pentru totdeauna, se întorc din când în când şi ne dau peste cap...

Biserica lui Dumnezeu, mă voi referi strict acum doar la cea penticostală, în spaţiul mioritic a cunoscut nenumărate etape în dezvoltarea ei. Unele extraordinare pe care încă le păstrăm în amintire, le-am pus în cântări şi predici de am devenit de-a dreptul nostalgici, dar şi unele ruşinoase pe care am vrea să le îngropăm pentru totdeauna, însă fără ritualurile aferente, ca să zic aşa. Am vrea să dispară, dar fără consecinţe, fără să se plătească preţul faptelor mizerabile, fără să se ştirbească imaginea de sfinţi prefabricaţi...numai că Dumnezeu nu lucrează aşa ca unii dintre ai noştri. Înaintea Lui, zice la Carte totul e ca şi cristalul - "gol şi descoperit"!

Aşa că a apărut "Răscumpărarea Memoriei"! Îl cunosc cât de cât pe autor şi îl respect pentru slujirea lui, pentru dăruirea pentru zona aridă a Dobrogei şi de ce nu, pentru curajul lui. Cu toate că nu cunosc raţionamentul şi spiritul care a stat în spatele muncii titanice la care s-a înhămat, numai Dumnezeu ştie, din câteva pagini pot afirma personal, că am găsit un istoric care nu face altceva decât obiectiv să observe, deloc tendenţios anumite fapte ce s-au vrut pierdute! Şi dacă aş fi observat, să zicem alt spirit, tot bucuros aş fi fost pentru că această carte trebuia să apară! Că ea detronează de pe piedestal eroii nemeritat urcaţi acolo, se pare, că produce cutremure chiar la temeliile unor sisteme, că clatină anumite scăunele, că face să înroşească obrajii, cu atât mai bine. Vasi, se pare că şi numai la nivelul acesta nu ai muncit degeaba!

Acum, chiar dacă cea mai mare parte a cancaniştilor penticostali care nu au citit o carte de când sunt sau de ani de zile, degrabă au alergat să cumpere cartea şi să vadă care sunt cei daţi în vileag, Răscumpărarea Memoriei nu e ziar de scandal, nici broşură scrisă în doi peri şi nici manifest a unei persoane frustrate! Acest manuscris e o relatare istorică, e o carte de referinţă scrisă după cele mai înalte rigori literare, o lucrare istorică care nu face altceva decât să prezinte unele fapte scrise de mult care s-au vrut îngropate şi uitate. E istorie pură! Nu atacă persoane, nu murdăreşte imagini ci, mă repet, prezintă doar fapte... A, că sunt persoane deranjate, că sunt mulţime de discreditări care se aruncă asupra autorului, că se caută scuze puerile...asta e altă discuţie. Ce e ciudat pentru mine, e că unii penticostali nu sunt pregătiţi să îţi cunoască istoria şi să o accepte, să accepte faptul că nu am fost conduşi de îngeri, că s-au făcut greşeli şi unele enorme, că asta e istoria noastră, că am greşit ridicând pe unii care nu meritau în slăvi şi pe cei care au dus greul i-am ignorat şi exclus din sistemele noastre...şi singura reacţie e să se dea în autor - ba că e prea tânăr, ba că vorbeşte numai despre cei care nu se pot apăra, ba că nu trebuia el să se bage, etc.

TRIST. PĂCAT.

E o şansă ca acum nu numai să vorbim şi să comentăm pe bloguri, ci să ne pocăim cu toţii, mai ales cei care au fost prinşi în mreaja securităţii şi stăpânţi de duhul lui Iuda care încă sunt în viaţă, să fie un moment 0 în istoria noastră, să punem accentul acum pe oameni integrii şi de caracter, să nu mai căutăm numai avantajele noastre ci mai mult a comunităţilor peste care ne-a pus Christos responsabili. Eu sunt de genul meu mai visător...

Nu ştiu ce efect va avea cartea în continuare în lumea penticostală, nu ştiu dacă cei vizaţi se vor pocăi sau se vor dezvinovăţii în fel şi chip - apropo, am auzit că unul dintre cei menţionaţi în carte a sugerat că dosarul pe care autorul i l-a prezentat a fost fabricat pentru discreditarea lui de comunişti!!!! - nu ştiu ce va face cultul penticostal român, nu ştiu ce va face autorul de aici înainte... dar ştiu ce voi face eu... şi nu am să spun la nimeni!

Spor la citit.

6 comentarii:

  1. Clar,concis si subiectiv...oricum eu i-am scris lui Vasilica ca trebuie sa fie pregatit sa plateasca pretul!Daniel F

    RăspundețiȘtergere
  2. D-le Silviu Cornea sunt uimita de apararea pe care i-o luatzi autorului, Vasile Croitoru in ceia ce priveste modul concis, direct si fara adresa de care a dat dovada si ceia ce scrietzi dumneavoastra. Nu pot decit sa trag concluzia ca dumneavoastra nu atzi fost condus de acelasi spirit. Atit dumneavostra cit si autorul Vasile Croitoru va ascundeti in spatele unor cuvinte mari dar care sunt foarte departe de adevar pentru ca nu trec testul obiectivitatzii. Spunetzi ca RM e o relatare istorica...sa fie aceasta intr-adevar o realtare istorica? A lua informatii din dosarele securitatzii si a le publica intr-o carte e 'istorie'? Istoria pe care v-a predat-o comunistii a fost istorie? Multe din evenimentele tiparite in cartea de istorie dupa Revolutie s-au dovedit a fi fantasii...si atunci va intreb pe dumneavoastra ca si leader de tineret si cu frica de Dumnezeu cine detine adevarul: securistii in dosarele lor sau Dumnezeu? Se identifica comunismul si cei care il aplica cu obiectivitatea, adevarul si corectitudinea? Nu contest caci carte detine unele evenimente adevarate dar sunt tot asa de convinsa caci contine 'minciuni' scrise de diferiti comunisti in anumite imprejurari si spun sincer ca ma doare naivitatea si modul usuratic de care dau dovada atitia asa zisi pastori si leaderi in ceia ce priveste acesta carte si rolul care si-l asuma in a lua locul Creatorului. In opinia mea nici autorul, nici sustinatorii acestei carti care nu judeca in aprofunzime 'istoria', nu incearca sa vada daca informatiile sunt adevarate sunt adeptii adevarului. Stiu oameni care au suferit pentru zeci de ani si care pot depune marturie ca datele din dosare nu coincid cu realitatea...si atunci cine are dreptate? Va spun eu cine....DUMNEZEU care nu a dormit nici in comunism nici acum!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa cum am citit, se pare ca sunteti o doamna, deci Doamna, in primul rand am fost invatat sa nu stau de vorba cu necunoscutii - faptul ca scrieti sub anonimat ma face sa nu raspund decat succint comentariului dumneavoastra, desi se pare ca stiti mai multe despre mine! Si in al doilea rand, ati citit cartea? Daca aceea nu e carte de istorie...eu ma apuc de pictat! Cand o sa am onoarea sa vad cu cine vorbesc, mai continuam dezbaterea. Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Problema cea mai mare care se ridica si nu am vazut-o tratata nicaieri, este legatura spirituala care este pe Cultul Penticostal, datorita faptului ca niciodata nu a venit pocainta de pacate. Pacatele s-au facut in masa, pocainta trebuie facuta in masa. Ce vreau sa spun: acelasi duh de control care exista in vremea comunista, acelasi este si azi in bisericile penticostale. Nu s-a schimbat nimic. Din simplu motiv ca nu a exista pocainta. Acele lanturi ale controlului si ale dictaturii centrale se regasesc si azi, dupa 20 de ani de la caderea comunismului. Pentru ca duhurile nu au treaba cu revolutia. Duhurile au treaba cu pocainta. Si ast anu a existat. Pana nu va veni o pocainta sincera, biserica penticostala va ramane in continuare controlata de oameni si nu de Duhul Sfant. Si asta e cel mai trist lucru.

    RăspundețiȘtergere
  5. Lucian Blaga "Cuvintele sunt lacrimile celor care ar fi vrut asa de mult sa planga si nu au putut "
    E un moment interesant in viata noastra ,spun interesant pentru ca nu stiu daca va devenii important, sper sa fie gestionat cum se cuvine .
    As adauga la ceea ce a-ti amintit in celelalte comentarii , ca fiecare caz trebuie tratat in parte nicidecum la gramada.
    cat despre tine DOMNULE lider ca LEADER is for USA , numai bine si capul sus , dont't be shake up.

    RăspundețiȘtergere
  6. Stimate dom'le Silviu, aţi intrat "ţn gura presei"? :)) Eu am şters "anonimii curajoşi" de la coment-uri. Din câte ştiu, numai diavolul vine "deghizat", aşa că scapă repede de "deghizaţi"!

    RăspundețiȘtergere